Iskoláknak
Föld 2.0.5.0.
Felmelegedés, túlfogyasztás, katasztrófafantáziák, környzetettudatosság, társadalmi felelősségvállalás
A globális felmelegedés és a klímaváltozás sokáig csak messzi, felfoghatatlan fenyegetésnek tűnt. Az elmúlt évtizedben az ijesztő jövőkép egyre közelebb került hozzánk. „Eddig is voltak forró nyarak!” – vonják meg néhányan a vállukat.
Van, aki hárít, van, aki cselekszik, és vannak olyanok is, akiknek mindennapi életében tartós stresszt, félelmet okoz a klímaválság. Az UNICEF Magyarország friss felmérése szerint a hazai fiatalok 90%-a állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban, 33% pedig kimondottan erőteljesen szorong. A Föld 2222 c. előadásunkban szembenézünk a félelmekkel, megküzdési mechanizmusokkal, alkalmazkodási stratégiákkal.
Mit ad a program?
Átalakulás krónikái
Színészeink a nézők segítségével határozzák meg azt a jövőbeli eseményt, amely a klímaváltozás hatására bekövetkezett a Földön. Együtt formálják a karaktereket, akik története improvizált jelenetek sorozatában bontakozik ki.
Kérdésfelvetés
Vajon milyen lesz embernek lenni a Földön 2050-ben? Mi jelenti a legnagyobb változást? Színházi játékunkban nem csak az izgat minket, hogy az erőforrások kimerülése és az éghajlatváltozás milyen következményekkel jár, hanem az is, hogy ezek a helyzetek milyen etikai, emberi kérdéseket vetnek fel? Hogyan alakul át az emberek közti kapcsolódás, a közösségek szerveződése a nehezebb életkörülmények hatására? Mik azok az értékek, képességek, amikre érdemes fókuszálnunk, hogy esélyt adjunk magunknak az alkalmazkodásra?
Együttműködés
A műsorvezető és szakértő partnerünk Nagy Réka (Ökoanyu) klímakommunikációs szakember, valamint egy pszichológus szakértő beszélgetnek a történetről, a közönség bevonásával.
Élménybeszámoló egy korábbi előadásról:
Praktikus tudnivalók
- Komplex improvizáció alapú program a éghajlatváltozás témakörében
- Milyen lesz a Föld 2050-ben, ha a klímaváltozás már most az ajtónkon kopogtat?
- Felmelegedés, túlfogyasztás, katasztrófafantáziák, környzetettudatosság, társadalmi felelősségvállalás és cselekvési lehetőségek
- Célcsoport: 7-8 osztályosok, középiskolás diákok, egyetemi hallgatók
- Időtartam: 45 perces improvizációs színházi előadás + 45 perces feldolgozó beszélgetés
- Személyi feltételek: egy műsorvezető, négy színész, egy technikus/zenész, egy szakértő segíti a téma feldolgozását
Ajánlatkérés
Kíváncsi vagy, hogy miként tudná ez a program segíteni a te iskoládat?
Töltsd ki az űrlapot és hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.
Diáktréningek, iskolai előadások:
Bernát Tímea
+36 30 312 6558
bernat.timea@ittesmosttarsulat.hu
„Nagyon jó volt. Volt téma, amivel azonosultam, az egyik témában konkrétan magamat láttam és ez megható volt. Annyin lehetne változtatni, hogy jobban mesélnek arról, hogy hogyan lehet megszabadulni a függőségemtől.”
„Sok olyan dolog volt, amivel együtt tudtam érezni. Egyben volt vicces és tartalmas.”
„Hasznos volt, érdekes és megható.Nagyon jól játszottak és akár érintettek vagyunk, akár nem, ez az előadás az életről való gondolkodásmódod javítja.”
„Azt üzenem a társulatnak, hogy csinálják tovább ugyanígy.”
„Mehetnénk még több ilyenre, megnéznék több utat vagy más témákat is.”
A Függőségeink c. program nézői
Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium