Iskoláknak

Föld2222

Utópia vagy disztópia: hogyan és hol élünk 200 év múlva?

A globális felmelegedés és a klímaváltozás sokáig csak messzi, felfoghatatlan fenyegetésnek tűnt. Az elmúlt évtizedben az ijesztő jövőkép egyre közelebb került hozzánk. „Eddig is voltak forró nyarak!” – vonják meg néhányan a vállukat.

Van, aki hárít, van, aki cselekszik, és vannak olyanok is, akiknek mindennapi életében tartós stresszt, félelmet okoz a klímaválság. Az UNICEF Magyarország friss felmérése szerint a hazai fiatalok 90%-a állítja, hogy valamilyen mértékben szorongást él meg a klímaváltozással kapcsolatban, 33% pedig kimondottan erőteljesen szorong. A Föld 2222 c. előadásunkban szembenézünk a félelmekkel, megküzdési mechanizmusokkal, alkalmazkodási stratégiákkal.

Mit ad a program?

Katasztrófa-fantázia

Színészeink a nézők segítségével határozzák meg azt a jövőbeli eseményt, amely a klímaváltozás hatására bekövetkezett a Földön. Együtt formálják a karaktereket, akik története improvizált jelenetek sorozatában bontakozik ki.

Kérdésfelvetés

Vajon milyen lesz embernek lenni a Földön 200 év múlva? Mi jelenti a legnagyobb változást? Hogyan boldogul egy posztapokaliptikus világban egy balett-táncos? Egy kéményseprő, egy biológia tanár, egy hidegburkoló?

Együttműködés

A műsorvezető és a Greenpeace Magyarország aktivistája, valamint egy pszichológus szakértő beszélgetnek a történetről, a közönség bevonásával.

Élménybeszámoló egy korábbi előadásról:

Praktikus tudnivalók

  • Komplex improvizáció alapú program a klímaszorongás és a klímaváltozás témakörében
  • Milyen lesz a Föld 2222-ben, ha a klímaváltozás már most az ajtónkon kopogtat?
  • Katasztrófa-fantáziák és cselekvési lehetőségek
  • Célcsoport: 7-8 osztályosok, középiskolás diákok, egyetemi hallgatók
  • Időtartam: 45 perces improvizációs színházi előadás + 45 perces feldolgozó beszélgetés
  • Személyi feltételek: játékmester, négy színész, technikus valamint egy szakértő és egy pszichológus segíti a téma feldolgozását
Ajánlatkérés

Kíváncsi vagy, hogy miként tudná ez a program segíteni a te iskoládat?

Töltsd ki az űrlapot és hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.


Diáktréningek, iskolai előadások:

Bernát Tímea

+36 30 312 6558

bernat.timea@ittesmosttarsulat.hu

Ügyfél vélemények

Rólunk mondták

„A társulat a Függőségeink c. programjukkal tartott előadást, Tata és kistérsége középiskolásai számára. A visszajelzésekből tudjuk, hogy nagyon sikeres volt a műsor. Nagyon tetszett, ahogy a fiatalokat bevonták az előadásba, és az általuk felkínált problémákat adták elő improvizációs módon. Az előadás felépítése, a színészi munka, az előadás végi kérdés-válasz, ötletes, hasznos, elgondolkodtató, és preventív volt.”

Busa Attila
addiktológiai konzultáns, titkár
Tatai Kábítószerügyi Egyeztető Fórum

Nagyon jó volt. Volt téma, amivel azonosultam, az egyik témában konkrétan magamat láttam és ez megható volt. Annyin lehetne változtatni, hogy jobban mesélnek arról, hogy hogyan lehet megszabadulni a függőségemtől.

Sok olyan dolog volt, amivel együtt tudtam érezni. Egyben volt vicces és tartalmas.

Hasznos volt, érdekes és megható.Nagyon jól játszottak és akár érintettek vagyunk, akár nem, ez az előadás az életről való gondolkodásmódod javítja.

Azt üzenem a társulatnak, hogy csinálják tovább ugyanígy.

Mehetnénk még több ilyenre, megnéznék több utat vagy más témákat is.

 

A Függőségeink c. program nézői
Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium

A pedagógusok visszajelzései alapján a program rendkívül humorosan, a korosztályi sajátosságokat figyelembe véve a tápláló reggeli fontosságára hívta fel a figyelmet. A rEGGelem program kapcsán olyan szakemberekkel találkozhattunk, akik hitelesen, a tantermi környezettől bátran elszakadva olyan tudáshoz, ismeretekhez juttatták tanulóinkat, amelyek nélkülözhetetlenek a tudatos, egészséges táplálkozás kialakításához. A receptek, az apró ötletek, a nyelvi játékok, viccek a közvetlenség hangján jutottak el a gyerekekhez, melynek következtében észrevétlenül rengeteget tanultak.  Az intézmények pedagógusai nevében gratulálunk a programhoz, remélve, hogy valamennyi gyerekhez eljuthat – megfelelő szponzorokat találva- segítve az egészségre nevelést.

 

Pethő Katalin
igazgató-helyettes
Lilla téri Általános Iskola, Debrecen

It was really fun, I enjoyed it.

„LOL”

„HIHIHIHAHAHA XD”

„Jó volt nagyon, én nagyon élveztem, remélem, többször is jövünk majd”

„Kreatív feladatok voltak, élveztem őket ❤️”

„Jó volt, legalább lemaradtunk az órákról, köszönjük, kicsit feljött a gyerek énünk, szóval jó volt nagyon”

„Az elején azt hittem, uncsi lesz, de nekem nagyon tetszett, főleg a második fele”

„Nagyon élveztem a játékokat, az is tetszett, hogy angolul beszélünk, így lehetett gyakorolni. Főleg azok a játékok tetszettek, ahol lehetett mozogni és táncolni.”

 

A 7. osztály tanulói
Kőrösi Csoma Sándor Kéttannyelvű Általános Iskola

A Függőségeink programnak nagyon sok pozitív visszajelzése volt a kollégák illetve a diákjaink részéről is.

Több szülő is írt köszönő levelet, olyanra is volt példa, hogy a szülő jelezte, hogy gyermeke soha nem számolt be az iskolában történtekről,de most lelkesen mesélt a programról.

Az is előfordult, hogy a program után diákunk megnyílt és megosztotta társaival a szorongásaiaval kapcsolatos tapasztalatait.

Még egyszer  köszönjük  a tartalmas, ‘up-to-date’ programot.

 

Bálint Ildikó és Elsässer Hajnal

Premontrei Szent Norbert Gimnázium, Egyházzenei Szakgimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium

„Nagyon jó volt, köszönjük! Izgalmas volt és a személyzet is nagyon jó”

„Mondj jobbat! (Ez az egyik játék)”

„Nagyon jól éreztem magam! Rosszra számítottam, de kellemesen csalódtam”

„5! BEST”

„Jó és élvezhető volt, gyorsan eltelt az idő, szívesen maradtam volna.”

„10/9 top ten, jó volt „

„Jó volt, nem nagyon szoktam improvizálni, jó volt belelátni a dolgokba”

 

A 9/c osztály tanulói
BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

Kivirultam.

„Azt hittem, nem lesz jó, de végül tök jól éreztem magam. ❤️”

„ Sokkal jobb volt, mint amire számítottam. Nagyon tetszett, hogy nem volt ránk erőltetve semmi.”

„Érdekes, de jó. Nagyon jó volt.”

„Odafigyelés. ❤️”

„Nagyon pozitívak voltak az előadók. Jó feladatok voltak.”

„Izgalmas volt, viszont kicsit rövid, kevés. Rengeteg következtetést le tudtam vonni az osztálytársaimról.”

„Összehangolódás.”

 

A 9/c osztály tanulói
BKSZC Gundel Károly, Vendéglátó és Turisztikai Technikum

Nagyon jó volt, élveztem! Főleg, hogy mozogtunk és játszottunk!

„Extra volt”

„Tetszett ❤️”

„Jó volt és vicces, lehetett volna több kaja a büfében”

„Jól éreztem magam. ❤️❤️❤️”

„A legjobb volt! Nagyon tetszettek a játékos feladatok.”

„Nagyon jó volt, érdesesek voltak a játékok.”

„Jó volt, izgi volt.”

 

A 9/b osztály tanulói
BGSZC Szent István Technikum

Facebook